Olga Vaičiulevičienė

Aplinkos gerinimo specialistė

Išrašas
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2021 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. A-481

 

II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

5. Specialistas turi atitikti šiuos reikalavimus:
5.1. turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą ar specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų;
5.2. žinoti ir išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius valstybės ir savivaldybės biudžetų sudarymą, vykdymą, biudžetinių įstaigų apskaitos tvarkymą, finansinę atskaitomybę, atliekų tvarkymą, aplinkos kokybės gerinimą;
5.3. išmanyti ir mokėti taikyti praktiškai Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus;
5.4. išmanyti dokumentų įforminimo tvarką ir reikalavimus, būti susipažinęs su Savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistema (toliau – DVS);
5.5. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas;
5.6. gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, turėti kompiuterinio raštingumo įgūdžių;
5.7. turėti vairuotojo pažymėjimą, suteikiantį teisę vairuoti B kategorijos kelių transporto priemones;
5.8. mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą.

III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

6. Specialistas vykdo šias funkcijas:
6.1. sudaro ir tikslina fizinių ir juridinių asmenų vietinės rinkliavos mokėtojų registrą bei laiku ir teisingai registro duomenis suveda į rinkliavos apskaitos programą;
6.2. renka, kaupia, laiku ir tinkamai naudoja informaciją apie rinkliavos mokėtojus, reikalingą vietinės rinkliavos administravimo funkcijoms vykdyti (el. pašto, interneto puslapių adresus, mobiliojo telefono numerius ir kt.);
6.3. konsultuoja (raštu, žodžiu) vietinės rinkliavos mokėtojus dėl vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą patvirtintų dydžių, sąskaitų, apskaičiuotos vietinės rinkliavos, rinkliavos skolų sumokėjimo terminų ir tvarkos bei galimybių tikslinti skolos dydžiui įtaką turinčius duomenis;
6.4. rengia dokumentus ar jų projektus, reikalingus vietinės rinkliavos skoloms išieškoti: skolos mokėjimo dalimis grafikus, siūlymus pasirašyti taikos sutartis ir kt.;
6.5. vietinės rinkliavos apskaitos programoje „Mokesta“ (toliau – „Mokesta“) sukuria naujus abonentus, keičia adresus, savininkus, kiekvieną mėnesį įkelia Gyventojų gyvenamosios vietos deklaravimo registro duomenis, padaro pakeitimus „Mokestoje“ dėl asmenims suteiktų lengvatų;
6.6. koreguoja atliekų vežėjo apskaitos sistemoje pasikeitusius duomenis;
6.7. formuoja ir siunčia fiziniams ir juridiniams asmenims įspėjimus;
6.8. parengia dokumentus kreipimuisi į teismą dėl susidariusių įsiskolinimų už komunalinių atliekų tvarkymą ir įkelia šiuos dokumentus į DVS;
6.9. priima ir patikrina gautus dokumentus iš vietinės rinkliavos mokėtojų dėl vietinės rinkliavos mokesčio skaičiavimo / perskaičiavimo bei kitos reikalingos informacijos apie rinkliavos mokėtoją patikslinimo;
6.10. atlieka vietinės rinkliavos mokesčių perskaičiavimus fiziniams asmenims, vadovaudamasi Savivaldybės patvirtintais vietinės rinkliavos nuostatais ir kitais Savivaldybės dokumentais bei rinkliavos mokėtojų pateiktais dokumentais, išsiunčia patikslintus mokėjimo pranešimus po įvykusių pasikeitimų;
6.11. priimtus iš fizinių ir juridinių asmenų prašymus dėl permokėtų sumų, patvirtinus, kad tikrai susidariusi permoka yra teisinga, ar suma gauta ne už rinkliavą, per DVS pateikia Buhalterinės apskaitos skyriui dėl permokos grąžinimo ar neteisingai pervestos sumos grąžinimo;
6.12. kaupia ir sistemina gaunamus ir siunčiamus dokumentus;
6.13. teikia Socialinės paramos ir sveikatos skyriui duomenis (informaciją el. laikmenoje) apie vietinės rinkliavos sumokėjimą pagal jų pateiktus fizinių asmenų sąrašus;
6.14. laiku ir tinkamai reaguoja į telefoninius skambučius;
6.15. tvarko nepristatytų (grįžusių) mokėjimo pranešimų apskaitą ir daro atžymas „Mokestoje“;
6.16. pateikia laiku ir teisingas ataskaitas, reikalingas Poskyrio vedėjui duomenims apibendrinti;
6.17. daro ir tvirtina dokumentų, susijusių su pareigybės aprašyme numatytomis funkcijomis, kopijas, nuorašus, išrašus;
6.18. užtikrina sukauptos informacijos saugumą ir konfidencialumą;
6.19. užtikrina pavestų užduočių kokybišką atlikimą laiku;
6.20. siekiant užtikrinti darbų tęstinumą, Poskyrio vedėjo pavedimu pavaduoja kitą Poskyrio darbuotoją;
6.21. saugo dokumentus, pagal reikalavimus įformina, nustatyta tvarka perduoda juos darbuotojui, atsakingam už archyvo tvarkymą;
6.22. organizuoja teritorijų apžiūras, teikia (žodinius, raštiškus) įspėjimus daugiabučių namų administratoriams / bendrijoms, individualių namų savininkams, garažų, sodų bendrijoms dėl netinkamai tvarkomų komunalinių atliekų tvarkymo ir švaros užtikrinimo;
6.23. kaupia ir sistemina duomenis apie atliekų rūšiavimo priemonių poreikį rinkliavos mokėtojams. Konsultuoja priskirtos srities klausimais;
6.24. rengia informacinius pranešimus rinkliavos mokėtojams aktualiais klausimais;
6.25. vykdo mažos vertės viešuosius pirkimus, rengia technines specifikacijas bei reikalavimus tiekėjams, sutarčių projektus ir kontroliuoja sutarčių vykdymą pagal kompetenciją;
6.26. dalyvauja komisijų darbe, vykdo Poskyrio sudarytų komisijų sekretoriaus funkcijas.
7. Specialistas vykdo kitus Poskyrio vedėjo nurodymus ir pavedimus pagal kompetenciją.